Správa datových schránek
Od 1. 1. 2023 dochází na základě změny zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech
a autorizované konverzi dokumentů k automatickému zřízení datových schránek neziskovým
organizacím. Změna platí i pro společenství vlastníků.
Povinnosti SVJ
Od 1. 1. 2023 po zřízení datové schránky musí SVJ veškeré úkony vůči státním, městským i obecním
úřadům, finančním úřadům, zdravotním pojišťovnám, správě sociálního zabezpečení, rejstříkovým
soudům činit pouze přes datovou schránku.
Zasílání měsíčních hlášení a podávání datových souborů spojených s odměňováním členů výborů
a vyplácením mezd (hlášení zdravotním pojišťovnám, vyúčtování daní) v zákonem stanovených
lhůtách.
Nebude již přípustné využívat datovou schránku jiné právnické osoby (ve většině případů schránka
správce).
Datové schránky nahrazují klasický způsob doručování v listinné podobě, protože zákon o datových
schránkách zrovnoprávňuje papírovou a elektronickou verzi zasílaného dokumentu.
Výhody správy Vaší datové schránky námi:
- Převzetí veškeré odpovědnosti za správu schránky
- Hlídání zákonem stanovených lhůt pro zpracování a vyřízení dokumentů
- Zasílání obdržených dokumentů výboru SVJ
- Odesílání i příjem veškerých dokladů a datových souborů institucím
- Úspora času
- Bezstarostnost – žádné hlídání lhůt a starosti s hesly
- Časově neomezený, zálohovaný datový sklad všech zpráv
V případě Vašeho zájmu či dalších dotazů se na nás neváhejte obrátit, zašleme Vám nabídku.